Grinding Gear Games oznámilo další velkou expanzi pro Path of Exile 1 – Keepers of the Flame (update 3.27). Liga vychází 31. října 2025 a navazuje na legendární Breach League z roku 2016, kterou rozvíjí po všech stránkách: od lore a vizuálu až po zcela nové mechaniky, crafting i endgame obsah.
Liga: Keepers of the Flame
Již v prvním aktu hry narazíme na Ailith, zakladatelku řádu Keepers of the Flame, která vede obranu Wraeclastu proti invazi Breachlordů. Od začátku hry budeme narážet na lokace kompletně zamořené Hiveborny – konstrukty z Breach říše. Společně s Ailith se budeme snažit tato hnízda očistit, zatímco budeme čelit vlnám mobů.
Postupně budeme také narážet na Unstable Breach – roztrhliny mezi světy, které lze stabilizovat masakrem mobů dřív, než pohltí vše kolem. Tyto nestabilní Breache budou nejvíce připomínat „starý dobrý Breach“.
V endgame se navíc budou objevovat Breach Hives – gigantická města z masa a kostí, ovládaná Breachlordy samotnými a budeme v nich moci narazit na staré známé dobré Breach bosse.
The Genesis Tree a nový crafting systém
Po boku Ailith získáme přístup do Monastery of the Keepers, kde roste Genesis Tree. V jeho větvích můžete „pěstovat“ odměny: Currency, unikátky nebo třeba rare věci i zcela novou kategorii předmětů – Grafts.
Grafty jsou živé výrůstky z Breach hmoty, které se napojují přímo na tělo exila. Poskytují pasivní bonusy a/nebo nové aktivní skilly a zároveň automaticky sbírají „krev“, kterou strom potřebuje k dalšímu růstu.
Genesis Tree má vlastní pasivní strom (ano, vážně,…) s možností specializovat se na určité typy odměn, kvalitu graftů nebo tzv. Foulborn mutace unikátek – ty budou módy unikátek nahrazovat speciálními módy.
Součástí nového systému jsou i Implant Orby (Augmentation, Regal, Exalted Implant), které fungují jako známé orby, ale upravují právě grafty.
Nové skilly a support gemy
Patch 3.27 přidává hned několik nových skillů a supportů, ze kterých budou mít největší radost zřejmě hráči, kteří jsou milovníci wanderů. K tomu se navíc přidávají i nové wandky (Blasting, Kinetic, Somatic Wand), které nebudou moci rollovat caster módy a šest nových typů ringů.
Bloodline Classes – druhá Ascendancy
V endgame lze nově odemykat tzv. Bloodline Classes – sekundární ascendancy, které se mohou kombinovat s tou původní. Každá se získává po porážce určitého bosse (např. Trialmaster, Oshabi, Lycia).
Bloodline class bude celkově 10 a každá z nich má jen několik málo bodů, které si můžeme vzít. Investovat do ně musíme naše vlastní Ascendancy body a zároveň si budeme moci vybrat jen jednu z deseti Bloodline class.
Budeme se tak muset rozhodnout, do čeho budeme své Ascendancy body investovat – necháme si všechny body pro naší základní Ascendancy? Nebo třeba 2 body ze základní Ascendancy oželíme a raději je investujeme do Bloodline?
Asynchronous Trade – konečně i v PoE 1
Po úspěchu v PoE 2 přichází i do PoE 1 dlouho žádaný asynchronní trade. Od šestého aktu lze v Lioneye’s Watch potkat Fausta, který nově spravuje i vaše Merchant Tabs – speciální stash taby, kde lze vystavit zboží k okamžitému nákupu ostatními hráči, i když nejste online.
Stejně jako v PoE 2 je trade systém nyní integrován i do in-game rozhraní – můžeme tedy procházet nabídky bez nutnosti alt-tabovat.
Noví Uber bossové a odměny
Exilové, kteří si libují v utrpení, se mohou těšit na tři nové Uber Pinnacle Boss fighty – zvrácené verze Incarnation of Neglect, Fear a Dread. Boje přinášejí unikátní mechaniky a samozřejmě i nové boss dropy.
QoL a systémové změny
Patch 3.27 obsahuje relativně velké množství quality-of-life vylepšení:
- Heist rogues začínají rovnou na max levelu.
- Refund Passive Tree i Atlasu lze nyní provést za goldy a jde refundovat celý strom jedním klikem.
- Bestiary orbs byly odstraněny – itemizace Beastek je nyní zdarma.
- Mass Identify u NPC v každém městě, bez Scroll of Wisdom.
- Možnost držet Alt pro rychlé přepínání mezi Orb of Alteration a Augmentation.
- Stacked Decks lze otevřít hromadně pomocí držení Ctrl + Right Click.
Nové Uber boss Fragmenty, Atlas změny a unikáty
Do endgame byly přidány Lonely, Reverent a Traumatic Fragments pro nové Uber verze Incarnation bossů. V Atlas passive tree byly odstraněny Breach cluster a Beyond pasivky byly přesunuty na pravou stranu stromu. Jako obvykle byly na Atlasu také přeuspořádány mapy.
Patch také přidává přes 20 nových unikátek a nové typy currency: Foulborn Orbs, které by měly zaručit vyšší tier affixů (podobně jako to dělají Greater a Perfect orby v PoE 2). Skoro-nových unikátek budeme mít ve hře ale mnohem více díky zmíněným foulborn mutacím.
Závěrem
Keepers of the Flame působí na jednu stranu jako nevýrazný update („předělává se jen Breach?“), na druhou stranu jde o relativně velkou expanzi přinášející spoustu drobností, vylepšení a nových možností jak hrát buildy.
GGG se nebojilo experimentovat – organický crafting s Genesis Tree, bloodline ascendancy a převratný trade systém jsou přesně ty novinky, které mohou PoE 1 udržet živé i v době, kdy se pozornost přesouvá k Path of Exile 2.

