Změny unikátních itemů v updatu 3.19

Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!

V ligovém patchi pro Lake of Kalandra (3.19) bylo změněno přes 100 unikátních itemů. V tomto článku změny popíšeme, odkážeme na ně a podíváme se na několik unikátek, které rozhodně stojí za zmínění. Téměř u všech případů se jedná o buff, u ojedinělých případů můžeme mluvit o změně.

Obecné změny

Uživatel u/Fearsome67 z redditu vytvořil vizuální tabulku starých unikátních itemů a jejich změněných verzí zde.

Většinu změn unikátních itemů lze popsat jedním nebo více z následujících:

  • Číselné zvýšení hodnot affixů
  • Odebrání zbytečných affixů
  • Přidání nebo nahrazení užitečných tématických affixů

Perfektním příkladem je Rainbowstride:

Vybrané unikátní itemy

Nyní se pojďme podívat na unikátní itemy, jejichž změna nebyla tak jednoduchá a nová podoba unikátního itemu otevírá nové možnosti pro buildy současné nebo umožní hrát buildy buildy, které dříve byly moc slabé.

Mokou’s Embrace

Mokou’s Embrace je ring, který původně měl až 20 % k attack speedu a cast speedu, pokud je hráč zapálený. Nyní se tento bonus zvednul až na 40 % a to už může ospravedlnit nahrazení obou prstenů a postavení velice rychlého buildu kolem mechaniky sebezapálení.

Sebezapálení lze dosáhnout například pomocí amuletu Eye of Innocence nebo skilly, které hitují i hráče (Boneshatter, Forbidden Rite).

Zde je jeden hrubě nastavený build, který by byl schopen využít tohoto ringu. https://pastebin.com/cKeGZhnu

Bronn’s Lithe

Bronn’s Lithe dostal značný buff. Nyní má místo +2 k Movement gemům rovnou +5. Navíc tohle brnění dostalo +50% navíc k poškození Movement Skillů.

Tohle může na první pohled vypadat k ničemu. A ano, pro většinu případů tomu tak je. Ale po prohlédnutí jaké existují Movement gemy a jak se škálují, lze zjistit, že Frostblink škáluje svoje poškození s úrovněmi gemu mnohem více, než ostatní gemy (+5 k úrovním znamená řádově 2x takové poškození).

Zkusili jsme tak vytvořit build, který má svojí DPS primárně z Frost blinku, a tady je výsledek: https://pastebin.com/iZDDJgib. Měli jste někdy chuť si zahrát trochu meme, ale vlastně fungující build? Frost blink s tímhle itemem od toho rozhodně nebude daleko.

Sunblast

Tento pásek je upravený tak, že nyní přidává 2 trapky ke každému hodu – ale tyto trapky nemohou být spuštěny nepřáteli. Tohle na jednu stranu omezuje build tak, že odpálení trapky bude čistě závislé na vypršení doby trvání trapky. Situace je o další úroveň horší, protože nemůžeme následně ani využívat bonusů, kdy je trapka „triggered by an enemy“. To znamená, že na odpálení trapky budeme muset čekat alespoň sekundu.

Na druhou stranu, díky tomu, že rovnou házíme 2 trapky navíc, nemusíme používat Cluster Traps, což nám nejen uvolní jeden slot na support gem (cca 30% more damage), ale zároveň se zbavíme toho nepříjemného snížení poškození na Cluster traps (což je 122% more damage).

Tohle zvýšení poškození ospravedlní ztracené bonusy odjinud a rozhodně kolem toho půjde postavit slušný build na bosse.

Ephemeral Edge

Posledním vybraným zajímavým unikátním itemem je Ephemeral Edge. A pokud někdo z vás viděl v akci Energy Blade, tenhle meč křičí podobou. Dovedeme si představit, že build, který staví hodně energy shieldu, by se mohl jet na nějaký attack, který funguje dobře s added damage. Cyclone, lightning strike nebo dokonce minion Animate Guardian by mohl hezky fungovat.

Shrnutí

Unikátní itemy unikátnějšími, to byl cíl GGG při tvorbě těchto změn. Povedlo se jim toho docílit? Částečně určitě ano, o tom se nedá debatovat.

Rozhodně je to krok správným směrem u většiny z těchto itemů a několik itemů se najednou stalo stěžejními pro nové buildy. No a jiné budou minimálně výbornou náhradou lepších a o hodně dražších rare itemů. Na druhou stranu, odebíraní defensivních statů jako maximum life nebo maximum energy shield z některých unikátních itemů dělá neoptimální volbu pro end-game.

Nalezení řady upravených itemů při procházení akty bude rozhodně příjemnější zážitek a v mnohem více případech to vyústí v upgrade gearu na několik úrovní až do konce kampaně. Snad budou v podobném směru pokračovat u nových unikátních itemů a v budoucnosti pokračovat v podobných změnách u málo používaných unikátních itemů.

0 0 votes
Hodnocení článku
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments