Path of Exile: Necropolis – pátek ve 20:00

Patch 3.24 je tu koncem týdne. Sledujte průběžně novinky, GGG nám ještě odhalí Challenge Rewards, nové gemy i další teasery… 

Co vystihuje nadcházející ligu Necropolis?

Morbidní téma a silně deterministický crafting. Pět nových map T17 a v nich pět nových bossů, ze kterých teď budeme farmit nové fragmenty na uber-bosse. Ze hry zmizí sextanty a master mise. Ale o nic nepřijdeme, nahradí je overhaul scarabů, kterých bude ve hře něco přes 100 druhů a budou odteď zajišťovat spoustu starých i nových funkcí. Budeme si moct odemknout až tři různé stromy talentů pro Atlas a přepínat mezi nimi. V něm se navíc tentokrát objeví i clustery, které budou ovlivňovat současnou ligovou mechaniku. Hodně velkých i malých QoL změn. Půjde si třeba portál do města nastavit na klávesu, nová grafika Detonate Dead a nové gemy. A taky jeden nebo dva nerfy. Tornado Shot bude muset o svoje místo zabojovat, Arc of Surging už nebude shotgunovat bosse…

Ligová mechanika

Hrobník Arimor nás pozve na svůj hřbitov, to bude naše nová dílna. Ve všech zónách budeme narážet na monstra posedlá duchy. Převážně zlými, ti budou monstrům pomáhat být silnější – přidávat jim bonusy jako rychlost, damage, zkrátka je posilovat. Občas ale i dobrými, ti budou pomáhat zase nám – budou přidávat bonusy jako increased item rarity apod. Všechny tyto bonusy budeme před vstupem do zóny ovlivňovat tak, jak budeme chtít my, pomocí lucerny, kterou nám poskytne Arimor.

Když pak v lokaci narazíme na monstrum s affixem Unresolved Anguish, znamená to, že taková mrtvola Arimora zajímá. Přijde a umístí nám ji do své márnice, tam bude poté sloužit ke craftingu. Konkrétní tělo bude představovat konkrétní bonus a na nás bude je pohřbít tak, abychom vyrobili co nejlepší předměty. Počet, který lze k jednomu craftu použít, je omezen pouze samotnou velikostí hřbitova, tedy počtem hrobů.

Konkrétní zabité monstrum bude poskytovat konkrétní bonus. Budou obyčejné, nesoucí například 600% zvýšenou šanci na affixy ovlivňující životy. Pak meta modifiery, ty mohou mít například vlastnosti jako o 50% silnější efekt všech okolních hrobů. A nakonec budou ještě duchové patřící do stejné rodiny, takže něco jako setoví. Ty když získáme všechny a pohřbíme je společně, můžeme získat nové unikátní předměty z Necropolis ligy.

S mrtvolami půjde obchodovat podobně jako s beasty. Další typ předmětů, který se objeví, budou Embers. S těmi si půjde v lucerně poupravit vlastnosti monster v zóně ještě dalšími způsoby. Za zmínku stojí například “monstra mohou dropovat tetování” a nebo „monstra se promění na neškodné žáby.“ GGG se opět nebojí zamíchat kartami.

V odhalení navíc zmiňují, že čím víc monster v předchozí zóně pobijeme, a také čím budou silnější, tím víc nám poroste šance na devoted spirits v příští lokaci, tedy ty hodné s kladnými bonusy. Bude to reálně odměňovat za full clearování map? Uvidíme.

Změny v systému end-game bossů

Vývojářům už se nelíbila skutečnost, že cena vstupu pro bosse i uber-bosse byla totožná, což působilo dojmem, že se normální verze vůbec nevyplatí chodit. Přišli proto s novým systémem. Vstup k uber-bossům už nebude vázán na Atlas Tree, ale v nových T17 mapách budeme dropovat fragmenty, které k uber-bossům povedou. Rework zaznamenaly i drop pooly, uber-bossové budou teď mít svoje vlastní předměty, jiné než jejich normální verze. Mělo by tak mít ve hře význam chodit obě verze.

Ještě zaznělo, že rozdíl v obtížnosti bossů a uber-bossů byl příliš velký, mnoho hráčů to prý odrazovalo. Nová úroveň T17 bossů by měla sloužit jako adekvátní přechod mezi těmito obtížnostmi.

Rework Scarabů a změny Atlas talentů

Snahou není udělat endgame o nic chudší, pouze vše více sjednotit pod jeden systém, aby naše příprava na běhání map nezahrnovala tolik různých kroků. V podstatě všechny možnosti, které byly ve hře doposud, budou i nadále, jen se přesunou pod scaraby. Ti už nebudou mít žádné tiery, budou plosně dropovat a jen prostě některý typ bude vzácnější a jiné zase méně vzácné. Ve hře by jich mělo existovat něco málo přes 100 druhů. Zmizí možnost je gamblit pomocí Harvestu a dojde k jejich přerozdělení v rámci Syndikátu.

Ústředním principem má být to, že je budeme moct kombinovat zcela libovolně. Spolu s faktem, že se výrazně navýší šance na výskyt různého contentu v mapách díky atlasovému stromu talentů, by mělo být hraní ještě rozmanitější a flexibilnější. Půjde třeba potkat všechny 4 mastery – Jun, Nika, Alvu i Einhara – v jedné mapě a to se 100% šancí, když budeme chtít.

Ve stromu talentů pro Atlas je navíc řada dalších změn, větších i menších. Nebudu vše vypisovat. Popravdě řečeno, některé ještě ani nevíme, co přesně budou znamenat. Třeba že po zabití Beyond bosse v mapě dostaneme Demonic Power. Jedna konkrétní zmínka ale přece – keystone Thorough Exploration – když zbývá na mapě pod 50 monster, finálního bosse posílí bludičky z Afliction ligy. Nice. Dropy?

QoL

  • Detonate Dead dostane nový vizuál, bude mnohem lépe vidět.
  • Při craftingu přes Harvest uvidíme kontinuálně předmět a nebudeme na něj muset neustále přejíždět myší.
  • Corrupted mapy nebudou už nikdy neidentifikované, namísto toho mohou získat nové zajímavé implicity, např. „Vaal Skilly nemají Soul Gain Prevention.“
  • Na Breach Hands už se nemusí klikat, stačí se přiblížit.
  • Pantheon už nebudeme muset plnit za každou postavu, ale jen jednou pro celou ligu.
  • Harvest může rerollovat uber Elder fragmenty.
  • Veiled Orby nahradí funkci Aisling craftění, jeden affix na předmětu odeberou a nahradí ho veiled affixem. Dropovat budou z Catariny a nejsou už plošný drop.
  • Vaal Orb půjde používat na flasks, bude moct přidat, nebo odebrat dalších až 10% kvality. Kvalitu už nepůjde navýšit pomocí Betrayalu.
  • Maven Invitations už nebudou dropovat jako předmět, odteď vám bude vstup nabízet Kirac.
  • Na minimapě uvidíme ikonku pro strongboxy.
  • Půjde nabindovat otevření portálu do města na klávesu, nebudeme už muset ručně klikat na portál scroll v inventáři.
  • Crtl + Shift + click přesune všechny orby stejného typu z inventáře, např. 300 chaosů najednou.
  • Ctrl + click a držení bude kontinuálně aplikovat orb na předmět, např. fusing tak dlouho, dokud nevytvoří 6-link.
  • Vylepšení stránek pathofexile.com/trade hlavně co se týče obchodování s mapami, contracty, blueprinty, beasty atd.

Kirac módy v map device

Příjemná změna. Odemknout tentokrát nepůjde jen omezený počet možností. Odemknou se postupně všechny! A ze hry zmizí keystone The Seventh Gate.

Ostatní podstatné změny

Rituály budou podle všeho odteď umožnovat zakoupit Omens z Ancestor ligy.

Divination karty a Stacked decky – GGG už nechce, aby se vzácné unikátní předměty po začátku ligy dostávaly do hry dříve, než vůbec kdokoli zabije bosse, kterému přísluší, což se stávalo pomocí karet. Jakékoli předměty vyhrazené pouze bossům už nebude možné z nich dostat.

Nové Transfigured gemy pro 9 skillů. Nový Sacred Wisps Support pro wandky. Nové gemy pro automatizaci skillů, které jsou instantní, nebo warcries.

Instantní skilly už ale nepůjdou nastavit na levé tlačítko myši. Také zmizí z talentů postavy keystone, který dělal warcries instantní, Call to Arms.

Convocation skill pro minion buildy by se měl objevit jako suffix na wandkách a štítech.

Miny dostanou novou mastery, která umožní odpalovat je tím, že se postava pohne.

Drobné úpravy a překvapení v kampani už od prvního aktu…


Musím říct, že mně se to zamlouvá. Hodně změn a hra rozhodně bude dostatečně jiná než předešlou sezónu 🙂 Jako vždycky, kdybyste hledali buildy, rady, parťáky, jste zváni na náš discord.

4.8 6 votes
Hodnocení článku
guest
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kmínek
Kmínek
26. 3. 2024 14:21

Zapomněl jsi zmínit jednu (minimálně pro mě) podstatnou změnu a to, že na levé tlačítko myši už nepůjde nic krom chůze nabindovat.