Máme za sebou velice dlouhý campfire chat, kde nám vývojáři Diabla 4 představili spoustu novinek, které můžeme očekávat ve čtvrté sezóně. No a spousta z nich zní vážně dobře, škoda byla pouze lehké utahanosti tohoto představení. Abyste nemuseli koukat na relativně nudné 2 hodiny povídání, přinášíme vám souhrn těch nejdůležitějších věcí, které na campfire chatu zazněly.
Public Test Realm (PTR)
Blizzard otevře Diablo 4 PTR 2. dubna a umožní nám tak otestovat nadcházející změny. Do rukou dostaneme možnost instantního boostu postavy na level 100, goldy, všechny potřebné skill pointy a další věci pro plnohodnotnou možnost testování. PTR zaměřené na testování bude trvat přibližně týden.
Zpoždění 4. sezóny
Příští sezóna bude i díky PTR odložena, aby se zahrnuly všechny plánované změny, zlepšení a posbírala se zpětná vazba ze zmíněného PTR. Blizzard prostě potřebuje více času – a to je dle nás vlastně v pořádku, třeba bude sezóna alespoň kvalitní.
Změny předmětů a lootu
- Množství lootu bude sníženo, ale celková kvalita lootu bude vyšší.
- Affixy na itemech byly velice zjednodušeny – už žádná damage za úplňku, pokud jste 3 metry od nepřítele a u toho pijete pivo 🙂
- Legendárky mají nyní v základu pouze tři affixy a Rare itemy pouze dva.
- Na World Tier 3 budou padat pouze Sacred předměty a na WT 4 pro změnu pouze Ancestral.
- Legendárky droppující z monster levelu 95+ budou mít vždy 925 item power.
- Unikátní předměty mohou padnout již ve World Tier 1 a 2, Uber Unikáty začínají padat na WT 3 z monster levelu 55+.
Obchodovatelné legendární a unikátní předměty
Legendární a unikátní předměty nyní nebudou soulbound a budou obchodovatelné – alespoň do doby, dokud nejsou hráčem modifikovány, což je učiní vázanými na účet. S Uber unikátkami obchodovat nepůjde.
Další aktualizace itemizace
- Zjednodušení a posílení gemů.
- Zavedení stropu pro náklady na převálcování předmětů.
- Zjednodušení některých craftovacích materiálů.
- Velké změny v itemizaci popsané v bodech níže.
Codex of Power
Codex of Power nyní obsahuje všechny legendární aspekty, s možností postupného vylepšování až na maximální roll. Vylepšovat budeme salvagem legendárních itemů s daným aspektem.
Nový systém: Greater affixy
Affixy mají nyní šanci se objevit jako Greater affixy. Ty budou přibližně 1,5x silnější než jejich obyčejná verze. Greater affixy jsou pouze z dropů, nepůjde se k nim dostat craftingem. Systém tedy velice připomíná „Exalted“ itemy ze hry Last Epoch.
Nový crafting systém: Tempering
Tempering umožňuje přidávat nové affixy ke gearu. Na Ancestral vybavení budeme moci takto přidat affixy dokonce dva. K přidání affixu budeme potřebovat Manuály, abychom se naučili recept pro daný affix.
Manuál bude stačit získat jednou a poté již budeme znát „recept“ pro daný affix a budeme ho moci craftit na itemy víceméně bez omezení. Manuály pro Tempering padají z většiny obsahu ve hře.
Nový crafting systém: Masterworking
Masterworking je nový systém vylepšení předmětů pro endgame, který zahrnuje 12 úrovní vylepšení. Víceméně jde o stávající upgrade itemů u kováře na steroidech. Každé čtvrté vylepšení zároven výrazně zlepší jeden náhodný affix.
Class balance / upgrade
Změny v jednotlivých classach našich psotav nebudou prý jen o číslech, ale i o systémech a designu, aby byly změny zajímavé. Jako příklad bylo uvedeno, že Mastery skilly Sorcky dostanou Core tag a díky tomu je budou ovlivňovat i věci, které nyní ovlivňují pouze core skilly.
Helltide
Helltide bude nyní dostupný ve World Tier 1 a 2. Zároven můžeme v Helltidech čekat s vyšší hustotu nepřátel a nové eventy v rámci plnění Helltide.
Nový endgame systém The Pit
Nový endgame systém „The Pit“ bude dost podobný Greater Riftům z Diabla 3. Právě z The Pit budeme získávat materiály potřebné pro Masterworking. Dropovat zde budou ale také Styigan Stones k vyvolání level 200 uber bossů.
Boss Ladders a Andariel
Andariel se objeví jako nový Uber Boss a bude mít stejný drop table jako Uber Duriel. Materiály pro vstup k Andariel budeme získávat z Beast in Ice a Lord Zir.
Zrychlení levelingu
Leveling bude ještě rychlejší, aby hráči mohli rychleji dosáhnout endgame obsahu. S touto rychlostí zrychlování levelingu se trochu obáváme, že nám v Season 5 dají vývojáři na start rovnou level 100 postavu. 🙂