Střílečka v PoE 2 aneb představení Mercenary

Jak jsme zmínili v prvním článku, GGG představovalo v posledním livestreamu další velkou novinku z Path of Exile 2, je to class Mercenary. Pojďme se na to, co jsme se dozvěděli, podívat trochu blíž. 

Poučení ze stříleček

Jonathan Rogers, který stojí ve vedení týmu, zdůraznil, že jejich hlavní prioritou při vývoji je, aby se nové archetypy postav hrály pocitově zcela odlišně. Výsledkem je v tomto případě střelec specializovaný na kuše. Zatímco luky potřebují krátký čas k natažení, kuše pálí při stisknutí tlačítka instantně. Důsledkem toho je trochu jiná dynamika boje.

„Ve chvíli, kdy jsme to ve hře zkusili, jsme si uvědomili, že se můžeme ze stříleček poučit mnohem víc,“ řekl Jonathan. Vysvětlil, že jejich záměrem za tuto class, je opravdu poskytnout zážitek podobný střílečkám. “Jednotlivé kuše budou fungovat jako sniperské pušky, brokovnice nebo útočné pušky.” V tu chvíli už bylo jasné, že se nebudou držet nikterak zpátky.

YouTube player

Pohyb pomocí WASD

Při současném ovládání pohybu postav by to ovšem nebyla plnohodnotná zkušenost, a tak se vývojáři rozhodli implementovat do hry ovládání pohybu pomocí tlačítek WASD. Díky tomu teď bude konečně možné pomocí myši mířit a střílet jedním směrem, a přitom se současně pohybovat úplně jiným pomocí prstů na klávesnici, jak to známe z dalších žánrů her. 

Nikdo, komu vyhovuje současný systém, se však nemusí obávat, ten ve dvojce také zůstane. Bude zcela na nás, které ovládání pohybu si zvolíme v nastavení. A nebude to pouze pro Mercenaries, lze tak hrát za jakoukoli classu.

Nutno podotknout, že WASD pohyb nebude přidán do PoE 1, vyžádalo by si to příliš mnoho změn v současné verzi.

Typy kuší

Postava bude při hře moct střídat dvě kuše, jednu aktivní a druhou v off-setu. Jako jsme to viděli třeba u Sorcerress na střídání dvou holí pro dvě různé školy kouzel. Tu druhou ve hře uvidíme na zádech postavy. Představeno bylo několik typů kuší:

  • Rapid Shot Crossbow
    • Rapid Shot napodobuje automatické zbraně, střílí kontinuálně a při střelbě je možné se pohybovat.
  • Power Shot Crossbow
    • Power shot pro změnu napodobuje odstřelovací pušku – tedy jeden silný výstřel.
  • Burst Shot Crossbow
    • Burst shot poté střílí mnoho malých projektilů současně s omezenější vzdáleností – prakticky je to tedy brokovnice.

Attachmenty

Na kuši jde poté nasadit ještě Attachment. Z toho, co jsme mohli vidět, to bude Grenade Launcher. I ten se po připevnění ke kuši objeví viditelně ve hře na spodní části kuše. Při nasazení nám přidá na action bary skill, který je dále možné normálně posilovat support gemy. Systémově bude Attachment fungovat podobně jako toulec u luků, vyplní místo pro off-hand weapon. Ve videu byly k vidění tyto Attachmenty:

  • Explosive Grenade Launcher
    • Po 4 sekundách udělá silný výbuch.
  • Flash Grenade Launcher
    • Plošný stun efekt.
  • Oil Grenade Launcher
    • Plošné zpomalení olejem.
    • Lze na nepřátelích následně zapálit, pokud obdrží fire damage.

Munice

Aby toho nebylo málo, budeme si ještě vybírat, jakou budeme střílet municí, tedy Ammo. Z videa víme o těchto typech:

  • Permafrost Ammo
    • Vytváří ledové krystaly, mrazí a zpomaluje.
  • Incendiary Ammo
    • Vybuchuje a zapaluje.
  • Piercing Ammo
    • Snižuje či proráží armour (aplikuje Armour Break debuff).

No a všechny tyto možnosti půjde libovolně kombinovat. 

V ukázce bylo například předvedeno, jak Power Shot s Incediary Ammo střílí v podstatě jako raketomet, a navíc okamžitě odpaluje nevybuchlé granáty na zemi.

Rapid Shot při použití zápalné munice zase rozžhaví celou kuši do zářivě oranžové barvy a pálí jako kulomet, čím více se rozžhaví, tím více udílí damage. Rapid Shot s Permafrost Ammo zase třeba pokryje zem ledovými krystaly, které zpomalí nepřátele. 

Rapid Shot s Piercing Ammo zase připraví silnější nepřátele o armor a je poté možné použít Burst Shot pro masivní damage. Kdybychom použili pouze Burst Shot proti nepříteli s vysokou hodnotou armor, mnoho malých projektilů nepřítel extrémně zredukuje (stejně to funguje v Path of Exile 1).

Komba, komba a zase komba

Výše uvedené bylo jen několik příkladu. Je tady znovu zřejmé, že dvojka se velmi zaměřuje na komba – správném kombinování více schopností po sobě. Všechny efekty navíc vypadají velmi dobře vizuálně a můžeme říct, že ani Mercenary se svou ukázkou po grafické stránce nezůstává pozadu za ostatními. Nejvíc se ale těším, až si ho založíme s partou kamarádů všichni a náš průchod kampaní bude znít jako válka gangů.

0 0 votes
Hodnocení článku
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments