Jak na Atlas #3 – Jak dropovat mapy

Jak Na Atlas - Návod na mapování v Path of Exile
Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!

V minulém díle série Jak na Atlas jsme vám ukázali, jak zvýšit pomocí Watchstonů tier map a jak spawnovat Conquerory. No a nyní se podíváme na celou mechaniku toho, jak vlastně mapy můžete efektivně dropovat. Což se zajisté v novém Atlasu hodí!

Pravidla dropování map

V druhém díle Jak na Atlas jsme narazili na téma Map bonusu, než se do něj v tomto díle pustíme blíže, bude zapotřebí osvětlit, jaká jsou vlastně pevná pravidla pro nacházení map.

Tato pravidla jsou extrémně důležitá a to obzvlášť, když začneme s Atlasem manipulovat. Na toto téma dostáváme velice často otázky a věříme, že tenhle díl návodu na atlas by je měl všechny zodpovědět.

Pro lepší přehled uvedeme informace bodově, rozdělíme do skupin a budeme pracovat se základem, že běžíme Tier 4 mapu Vault.

Drop map dle Tieru mapy

Pro drop map platí omezení, jak vysoký tier jiné mapy vám může v mapě maximálně padnout – a to podle typu monstra, které zabijete. 

  1. Z bílých mobů může dropnout maximálně ten tier mapy, kterou běžíte (T1-T4)
  2. Z modrých a žlutých mobů vám může spadnout maximálně o 1 tier vyšší mapa (T1-T5)
  3. Z Bossů může dropnout mapa až o 2 tiery vyšší (T1-T6)

Tato 3 pravidla jsou pevná a platí vždy nehledě na to, co s Atlasem děláme! Můžeme je brát jako totální zastropování toho, co nám může padnout. 

To, že nám mapa může padnout ale neznamená, že nám vždy padne. Vždy záleží na tom, jak se zrovna rozhodne RNG hry, co za tier mapy z daného rozsahu nám spadne.

Drop dle kompletace a propojení map

  1. Dropnout můžete jakoukoliv mapu, kterou již máte v Atlasu hotovou
    • Platí zde ovšem stále omezení tieru map
  2. Pokud není mapa hotová, může padnout pouze z mapy, která je k ní propojená cestou
    • Výjimku tvoří Tier 1 mapy, unikátní a mapy, které nejsou na Atlasu
    • Na dropnutí mapy propojené cestičkou je celkově větší šance než na mapu, která propojena není – ve chvíli, kdy jsou obě hotové.
    • Největší šance by měla být na mapy, které jsou propojené a zároveň ještě nejsou na vašem Atlasu hotové

Ostatní pravidla

  1. Padnout vám můžou jenom mapy ve stavu, který je na Atlasu!
    • Pokud tedy zvýšíte Tier 4 Vaultu Tier pomocí watchstonu, už vám nikdy nemůže padnout tahle mapa jako Tier 4 ale třeba jen jako T8 (1 watchstone)
    • Samozřejmě to znamená, že budete muset běhat minimálně Tier 6 mapy, aby Vám vůbec takovýhle Vault mohl padnout.

      Mapa Vault na Tieru 6
      Tier mapy Vault zvýšen jedním Watchstonem.
  2. Zvýšit šanci na drop mapy celkově lze jen a pouze pomocí “Item Quantity” přímo na mapě. Hráčská item quantity se nepočítá!
    • Znamená to ovšem, že mapa bude těžší, ale kdo chce víc, se musí prostě snažit

Několik příkladů pravidel v praxi

Příklad 1

Běžím Tier 4 mapu Vault (region Lira Arthain) a chci dropnout Tier 5 mapu Glacier, kterou nemám hotovou

  1. Zabiji bílého moba, ze kterého má padnout mapa 
    • Glacier (T5) mi z něj padnout nemůže
    • Z bílého moba mi může padnout max. Tier 4
  2. Zabiji raritního moba, ze kterého má padnout mapa
    • Glacier (T5) mi z něj padnout může a je na to velká šance
    • Raritní mob může dropnout +1 tier a Glacier (T5)  je propojena s Vault (T4)
Příklad 2

Běžím Tier 4 mapu Vault a chci dropnout Tier 6 mapu Core

  1. Mapu Core (T6) již mám hotovou a zabiji ve Vault (T4) Bosse
    • Herní RNG se rozhodne, že má padnout T6 mapa, Core mi může dropnout
    • Zabíjím Bosse, který může dropnout +2 tiery a mapu již mám hotovou, nevadí tedy, že tyto dvě mapy mezi sebou nejsou propojené
  2. Mapu Core (T6) již mám hotovou a zabiji ve Vault modrého moba
    • Core mi spadnout nemůže
    • Core mám sice již hotovou, ale modrý mob může v tomto případě dropnout maximálne Tier 5 mapu
Příklad 3

Tento příklad je možná důležitější, než se zdá – ačkoliv může být dost matoucí, doporučíme tedy klidně přečíst vícekrát 🙂 

V Tier 4 Vault zabiji bosse, mám hotové všechny dostupné Tier 5 mapy a nemám hotovou ani jednu Tier 6 mapu

  1. Při zabití bosse se RNG hry rozhodne, že z rozsahu pro bosse (T1 až T6) má padnout Tier 5 mapa
    • Padne mi náhodně nějaká tier 5 mapa
    • Ze všech T5 bude mít největší šanci ta jediná propojená – tedy Glacier
  2. Při zabití bosse se RNG hry rozhodne, že z rozsahu (T1 až T6) má padnout Tier 6 mapa
    • Jsem v háji a nepadne mi naprosto nic! Proč?
    • V tomto příkladu NEMÁM hotovou žádnou Tier 6 mapu a zároveň není s T4 Vault žádná Tier 6 mapa propojená

Pro zajímavost k příkladu 3.2.: Před Updatem 3.9. došlo přesně v tomto případě k tomu, že se Tier mapy snížil na nejbližší možný (zde Tier 5) a tedy padla naprosto náhodná Tier 5.

V nové expanzi Conquerors of the Atlas se toto pravidlo ale změnilo a ke snižování nedochází. No a tak “raději” prostě nedropne vůbec nic a mapa se rovnou “zničí”. 

Jak drop map ovlivňuje Map Bonus

Pojďme, aspoň na malou chvilku, od pravidel a příkladů pryč a podívejme se nyní podrobněji na Map Bonus.

To, že kompletace mapy = 1.5% bonus k dropu mapy vyššího tieru, jsme si řekli již v druhém díle Jak na Atlas. Teď si rozebereme detaily kompletace a hlavně to, že tento bonus může být pro nováčka docela zavádějící.

Kompletace map

Kompletací mapy se rozumí zabití bosse dané mapy pod předem danou podmínkou. Běžně jsou tyto podmínky následující:

  1. Bílá mapa = zabít bosse v modré mapě (použijte Orb of Transmutation)
  2. Žlutá mapa = zabití bosse v žluté (raritní) mapě (použijte Orb of Alchemy)
  3. Červená mapa = zabití bosse v raritní corruptnuté mapě (Alchemy + Vaal orb)

We cannot display this galleryTak třeba například na již zmiňované Tier 4 mapě Vault nám stačí zabít bosse v modré mapě.

Kdyby se Vám ale třeba stalo, že Vault za celou dobu nenajdete a už budete mít tier Vaultu zvýšený (pomocí Watchstone) – nezoufejte. Podmínka kompletace “modré” mapy zůstává, protože “naturálně” se mapa objevuje jako bílá.

Dropování vyšších tierů

Map bonus jako takový se poté ukazuje uprostřed Atlasu zobrazený, kde je vidět, kolik map už máte hotových.

Po najetí uvidíte, že co mapa – to 1.5% na drop vyššího tieru nahoru.

  1. 50% = mám 50% šanci, že mi místo T1 mapy padne T2
  2. 100% = mám jistotu, že mi místo T1 mapy padne T2
    • Zároveň mám 50% šanci na to, že mi padne T3

Znamená to ale, že když zabiju bosse v T4 Vault mapě, že mi může při 100% bonusu padnout Tier 7 mapa? Ne – neznamená! Protože stále platí, že z bosse může spadnout maximálně o 2 tiery vyšší mapa.

K čemu tenhle bonus tedy je? No především k tomu, že máte jistotu toho, že v T3 mapě už vám nikdy nepadne třeba Tier 1 mapa. Celkově máte tedy větší jistotu toho, že vám budou padat vyšší tiery map – a to je to, co chcete.

Shrnutí

Pro co nejlepší drop map a postup Atlasem se držte následujícího:

  1. Snažte se kompletovat mapy pro větší map bonus
  2. Pokud vám nějaká mapa chybí, zkuste zaběhnout mapu, která je s ní propojená
  3. Nutně se nesnažte udělat kompletaci všech bílých map hned, můžete je kompletovat klidně až budou na vyšším tieru
  4. Pamatujte, že vám může padnout maximálně o 2 tiery vyšší mapa – ať se děje, co se děje – nehledě na bonus.
  5. Pokud máte pocit, že vám padá málo map, nebojte se do nich “investovat”
    • Na vyšších tierech se snažte aby měly mapy alespoň 70% “Item quantity”
    • Vůbec se nebojte na mapu použít Chaos orb nebo Scour a znovu Alchemy abyste zvýšili Quantitu!

Většinu z toho, co jsme si pověděli v tomto díle ještě ovlivňuje Awakening level a Awakening bonus – o tom ale zase až v příštím díle! Pro tento díl je to již vše a věříme, že se na vás teď ty mapy budou úplně sypat!


Líbí se vám naše články? Pokud ano a chcete nás podpořit v tom, co děláme, můžete se stát našimi Patrony.

0 0 votes
Hodnocení článku
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments