Siruse budeme v 3.10 farmit jednodušeji

Pozor - jedná se o obsah přesunutý z původní domény Exiles.cz a některé části se nemusí zobrazovat správně!

Minimálně tedy budeme vědět, kolik map musíme ještě odběhnout a přijdou i další příjemné změny!

Atlas v updatu 3.10

Poslední rozšíření hry Conquerors of the Atlas nasazené v prosinci 2019 nám poměrně hodně zamíchalo s tím, jak si užíváme v Path of Exile takzvaný endgame. Díky tomu, jak rozsáhlé změny se udály, dalo by se říct, že to určitě nemohlo být ke 100% spokojenosti všech hráčů.

No a i přesto jsme si nový Atlas užívali! O nedostatcích ale GGG moc dobře ví a v nejbližším updatu hry nám endgame ještě trochu více poladí. Především se vývojáři zaměřili na farmení posledního bosse hry Awakenera a tzv. Awakening bonus a Level.

Farmení bossů

Jednou z hlavních činností na Atlasu se stane dříve či později hledání bossů, čtyř Elderslayerů, jejich následné poražení, získání Watchstonů a příprava na Siruse, tedy samotného Awakenera.

Jestli si nejste jisti, jak Atlas funguje teď, doporučíme si přečíst naše návody Jak na Atlas a pak se k tomuto článku vrátit. Doteď byla v pozdější fázi hry tato činnost poněkud náhodná – občas jsme odběhli 15 map a na jednoho ze 4 Conquerorů jsme ani nenarazili. To samozřejmě hráče poněkud frustrovalo… Tohle se ovšem nyní změní!

Do doby, než poprvé budeme bojovat s Awakenerem, se toho moc nezmění. Jakmile si s ním ale poprvé zabojujeme, pravidla hry pro spawnování Conquerorů se trochu mění. Dříve, jak jsme zmínili, to bylo víceméně náhodné. Nyní už přesně uvidíme, kdy si zahrajeme mapu s tzv. Influencí.

Jak poznáme Influenci na mapě?

Jak si můžete všimnout, na levém postranním panelu se objevily nové ukazatele. Ty nám říkají, kolik map už jsme v tom daném regionu odběhli a kolik map celkově budeme muset odběhnout pro boj s daným bossem. Ještě lépe to je zobrazené na následujícím obrázku.

Zde nám tento bar říká, že celkově bude potřeba odběhnout 5 map. První už jsme odběhli a byla na ní influence od Elderslayera – to, že jsme mapu odběhli znázorňuje zlaté pole.

Druhá a čtvrtá mapa budou úplně obyčejné mapy – bez jakékoliv influence, a tak budeme vědět, že je můžeme prostě „jen tak“ odběhnout, jen abychom se jich „zbavili“.

Třetí a pátá mapa ovšem budou opět obsahovat influenci daného Conquerora, a tak v mapě uvidíme navíc monstra daného typu. No a to nejdůležitější – jakmile odběhneme pátou mapu – budeme si moct zabojovat s bossem.

Tento bar může mít různé velikosti, buď ho uvidíme celkově na 5, 7 nebo 9 map. Influence bude ovšem vždy maximálně na 3 mapách. Vždy na té první, na té „uprostřed“ a na mapě na konci. Už tedy žádné náhodné spawnování a smůla, kdy jsme proběhli 15 map a nic se nedělo!

Lehké změny Atlasu

Tak jako skoro každou ligu nás i nyní budou čekat lehké změny v Atlasu. GGG oznámilo, že ale nebudou nijak drastické, pouze trochu poladí tiery některých map. Pro hráče na Standard lize to bude znamenat vyresetování Atlasu. Kompletace unikátních map hráčům ovšem na Standardu zůstane a navíc bude stačit, když odběhnou jen vysoké tiery map. Ty jim totiž splní i bonus pro nižší tiery.

Sextanty

Určitě si pamatujete, že ve staré verzi Atlasu se starými sextanty bylo možné využít tzv. 3 ku 1 recept u vendorů. Tedy mohli jsme prodat 3 sextanty první úrovně a dostali jsme 1 úrovně vyšší. Tenhle recept v nové verzi Atlasu prostě zmizel – nyní se ovšem vrací! A dovolíme si říct, že tenhle recept je na nové verzi Atlasu důležitější než byl kdy dříve, takže máme velkou radost.

Awakening Level a Bonus

Další změny se týkají takzvaného Awakening Levelu a Bonusu – a pokud nemáte tušení, o čem to tu povídáme, mrkněte na náš článek, kde se funkcím Atlasu tohoto typu věnujeme.

„Méně“ Watchstonů na Awakening Level

Slovíčko méně je v uvozovkách záměrně – potřebovat jich totiž budeme stále stejné množství – jen to teď bude fungovat trochu jinak. Dříve jsme totiž k dosažení Awakening Levelu alespoň první úrovně museli dát 4 Watchstony do jednoho regionu. Což z něj ihned udělalo červené mapy.

No a tak vlastně člověk při běžném průběhu Atlasem neměl Awakening bonus žádný a pak zničeho nic rovnou většinou skočil z Levelu 1 na Level 4 a pak rovnou na Level 8… což nedávalo moc smysl. Tohle se teď ale mění.

Awakening Level v updatu 3.9
Awakening Level v updatu 3.9

Awakening Level se bude určovat podle každých 4 vložených Watchstonů nehledě na to, ve kterém regionu je máte. Takže můžete mít 4 regiony a v každém 1 Watchstone a hned budete mít Awakening Level na první úrovni. To zaručí, že bude Awakening Level úměrně růst s naším postupem napříč Atlasem a bude to dávat daleko větší smysl.

Změny v Awakening Levelu a Bonusu

Bonusy, které nám přidával Awakening Level a případný Awakening Bonus (za kompletaci map za určitých podmínek) nebyly úplně ideálně rozvržené. To si GGG velice dobře uvědomuje, a tak přichází s menší změnou.

Awakening Level nám dříve dával spoustu různých bonusů, které můžete vidět na obrázku výše. Kdežto Awakening Bonus nám dal jen trochu větší šanci na drop vyššího tieru mapy – tedy to samé jako klasický Map Bonus. Jenže map nám nyní padají TUNY, a tak se nikdo ani moc nesnažil Awakening Bonus plnit. Nebyl k tomu důvod.

Mapa s velkou kvantitou, raritou a pack size díky Awakening Levelu
Mapa s velkou kvantitou, raritou a pack size díky Awakening Levelu

GGG se tak rozhodlo, že mód „x% increased effect of Modifiers on non-unique Maps “ přesunou z Awakening Levelu do Awakening Bonusu. Tento mód zvyšuje účinky všech ostatních módů na mapě, kterou běžíme. Udělá ji tedy těžší, ale zároveň zvedne i quantity, rarity a monster pack size.

Je to velice silný bonus, který rozhodně hráči budou chtít, a tak se třeba odhodlají plnit i Awakening Bonus pro většinu map. Čísla bonusu zůstávají nezměněná, maximálně se dostaneme na 24 %. Dočkáme se ovšem prý menších úprav, jelikož zvýšení efektu některých map módů znamenalo, že mapa mohla být naprosto nehratelná. To se GGG pokusí upravit.

Zároveň nám nový Awakening Bonus bude přidávat šanci na to, že potkáme v mapě jednoho z Masterů a budeme pro něj moci splnit misi. Při maximálním bonusu budeme mít o 10 % větší šanci. S tímto bonusem tedy bude šance potkat Mastera 45 %, což už je dost slušné!


Co říkáte na nové změny v Atlasu? Nám se dost líbí a určitě dle nich poupravíme naše návody Jak na Atlas! Věříme, že GGG opravdu naslouchá své komunitě, a tak si novou ligu užijeme endgame ještě více než kdy předtím!

0 0 votes
Hodnocení článku
guest
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
TonCzech
TonCzech
7. 3. 2020 12:38

45% na potkání Mastera z toho 20% šance že to bude Alva – prostě výborné 😀

Soldas77
Soldas77
7. 3. 2020 19:04

Zdá se mě to nebo bude zas liga dost jednoduchá.

DJKiller
DJKiller
7. 3. 2020 19:33

Liga jako taková úplně jednoduchá asi nebude. Ale co se týče map, jo zůstává, že jich budou zase tuny 😀

Soldas77
Soldas77
7. 3. 2020 21:02

no eště že máme ve středu ten patch notes tam se uvidí co a jak.